اعزام هواپيماهاي شناسايي جديد آمريکا به افغانستان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 31
نویسنده : مولوی
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در گزارشي از اعزام هواپيماهاي بدون سرنشين شناسايي آمريکا به افغانستان به منظور نظارت بر عمليات هاي بسيار گسترده تر در اين کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاري مهر، واشنگتن پست امروز يکشنبه در گزارشي فاش کرد که ارتش آمريکا درصدد اعزام هواپيماهاي بدون سرنشين جديد شناسايي به افغانستان است که کارشناسان نظامي اعلام کردند اين هواپيماها اجازه نظارت بر عمليات هاي بسيار گسترده تر را پيش از گذشته به نظاميان ايالات متحده مي دهد.

اين روزنامه آمريکايي نوشت که اين سيستم نظارت هوايي "گورگن استير" ناميده مي شود و تصاوير ويديويي زنده را از نقل و انتقالات در تمام افغانستان نمايش مي دهد. اين سيستم شامل 9 دوربين ويديويي است که بر هواپيماهاي کنترل از راه دور سوار شده است و مي تواند بيش از 65 تصاوير زنده را براي نيروهاي زميني يا تحليلگران نمايش دهد تا عمليات هاي دشمن را ارزيابي کنند.

واشنگتن پست در اين گزارش به نقل از "جيمز پاس" معاون رئيس سازمان اطلاعاتي، نظارت و شناسايي نيروي هوايي ارتش آمريکا نوشت: گورگن استير نماي کلي شهرهاي افغانستان را نشان مي دهد، بنابراين روشي براي دشمن باقي نمي ماند تا متوجه شوند که دنبال چه چيزي هستيم و مي توانيم تمام عمليات ها را مشاهده کنيم.

حملات هواپيماهاي بدون سرنشين ارتش آمريکا بيشتر در مرزهاي شرقي افغانستان و با ادعاي هدف قرار دادن مواضع طالبان در راستاي برنامه کشتار اين شبه نظاميان انجام مي گيرد. هر چند اين حملات در ابتدا به صورت موردي و با هدف از بين بردن اعضاي شبکه تروريستي القاعده آغاز شد اما طي ماههاي اخير سمت وسوي ديگري يافته و به برنامه اي دائمي تبديل شده است.

اين در حالي است که کشتار غيرنظاميان و اشتباهات مکرر در انجام اين حملات علاوه بر به راه انداختن بحثهاي فراوان، موجب انتقادهاي روزافزون محافل اجتماعي و سياسي افغانستان و پاکستان شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: